7 augustus, van Jakarta naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu 7 augustus, van Jakarta naar Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

7 augustus, van Jakarta naar Bandung

Door: anja

Blijf op de hoogte en volg anja

07 Augustus 2016 | Indonesië, Bandung

Om 7.30 uur vertrekken we richting Bandung. Onderweg drinken we op een grote parkeerplaats koffie en zijn direct de attractie van de dag voor een groep plaatselijke jeugd. We worden eerst stiekem gefotografeerd en al snel openlijk en daarna willen ze zelfs met ons op de foto. Na deze sessie de bus weer in en na weer 2 uur rijden hebben we de lunch. In de middag staat een bezoek aan het Nederlandse ereveld Pandu gepland maar helaas dit is vandaag niet open dus daar gaan we morgenvroeg naar terug. Verder naar Bandung maar in de spits is het nog een hele toer om bij het hotel in het centrum te komen. Het is een drukte van jewelste en auto's, bussen, scooters schieten je van alle kanten voorbij. We kunnen niet ontdekken welke verkeersregels hier worden gehanteerd. Alleen de stoplichten worden gerespecteerd. Mensen steken tussen het rijdende verkeer door over. Er liggen hier en daar wel zebrapaden maar alleen voor de versiering volgens mij want ook daar kan je niet zomaar oversteken. We zijn later in de middag naar een muziekschooltje geweest. Het bleek een theater te zijn waar de muziekschool een voorstelling gaf met een souvenirshop erbij. Het optreden was erg leuk je zag de kinderen heel fanatiek bezig en ze hadden er op duidelijk plezier in. Het publiek mocht oom meedoen en kreeg allemaal een klandung en leerden het instrument te spelen. Frank vond het op een gegeven moment wel genoeg en ging de tuin bekijken (ze waren al 1 1/2 uur bezig!) toen het samen dansen begon ben ik ook afgehaakt. Daarna in de bus naar het hotel. Bij het hotel aangekomen even opfrissen en de rest van de avond vrij. We zijn eerst even een bintang gaan drinken in de bar en daarna gaan eten bij een restaurant dat hoog in de lijst op tripadvisor staat. Rob en Marsha kwamen we onderweg tegen dus gezellig met z'n vieren gaan eten. Het restaurant was heel goed met lekkere chocolade toetjes en live muziek die heeeel hard stond!