10 augustus, van Bandung naar Wonosobo - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu 10 augustus, van Bandung naar Wonosobo - Reisverslag uit Wonosobo, Indonesië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

10 augustus, van Bandung naar Wonosobo

Door: anja

Blijf op de hoogte en volg anja

10 Augustus 2016 | Indonesië, Wonosobo

Vandaag uitslapen! Pas om 7.45 uur in de bus op weg naar het treinstation. We hadden besproken plaatsen dus werden we door Agah naar de juiste coupe gedirigeerd! Hij werd er wat zenuwachtig van dat we niet direct achter hem aanliepen, maar goed dat we met een klein groepje zijn hij zou het anders niet overzien. Na de eerste stop waarbij je er even uit kan om te roken en naar de wc te gaan kregen we koffie/thee. De omgeving waar we doorheen kwamen was erg mooi veel groen en af en toe een dorpje waar de huisjes wel erg dicht langs het spoor stonden. Na nog wat stops kwam de lunch. Een doos met vier vakjes waar nassi goreng, omelet, gepaneerde vis en zure groenten in zat. Als toetje gebakken banaan. In Kryoya stond de bus op ons te wachten en reden we verder richting Wonosobo. Onderweg nog gestopt bij een stenenbedrijfje langs de weg. Hier hebben ze daar geen fabrieken voor maar worden ze met de hand gemaakt dmv klei in een mal, dan moeten ze drogen en daarna worden de in een groot vierkant gestapeld en binnenin wordt de afval van de rijstplanten gelegd dat ze in brand steken en laten opsmeulen. Dit proces moet twee keer en dan zijn de stenen gebakken en rood. Langs deze weg kwam je veel van deze bedrijfjes tegen. Ze verkopen de stenen op de markt en ze maken ze ook op bestelling. Daarna verder en nog een fotomomentje bij een mooi uitzichtpunt. 's avonds zijn we met z'n allen in een restaurant gaan eten waar Agah een buffet had geregeld en toen vroeg (21.00 uur) naar bed want morgen om 6.30 uur in de bus!

• 20 Augustus 2016 - 12:25

Ik heb de foto's gezien van deze dag met die stenen. Gaaf hoor. Hoe staat het op deze datum met de vermoeidheid? Man, man over wat voor een tijden praat jij met je 'uitslapen'....