9 augustus, Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu 9 augustus, Bandung - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

9 augustus, Bandung

Door: anja

Blijf op de hoogte en volg anja

09 Augustus 2016 | Indonesië, Bandung

Vandaag gaan we weer om 7.30 maar nu met een kleiner busje want we gaan de bergen in te noorden van bandung. Na een spectaculaire rit met schitterende uitzichten en een kleine omweg, want de chauffeur dacht een binnendoor route te kennen maar dit bleek toch niet te kloppen, kwamen we aan bij de eerste stop de vulkaan. Deze vulkaan is nog werkzaam en barst af en toe nog in lichte mate uit maar geen angst zei de gids er zit een station bij dat de werking in de gaten houdt, het is dus veilig! De vulkaan ziet er indrukwekkend uit en is groot. Het is duidelijk een toeristische attractie want eer staat een hele straat met kraampjes en er lopen ook verkopers rond. Hierna rijden we naar een theefabriek en krijgen uitleg over het proces. De beste blaadjes zijn voor de export thee en zijn heel fijn gemaakt. De grofste blaadjes zijn voor lokale thee. Na de rondleiding kregen we een kopje zwarte thee. Hierna op weg naar de heet water baden in een spa resort. Inderdaad de baden waren erg heet maar de benaming spa resort is niet echt meer de juiste. Wat een vergane glorie resort. Dus na even in het bad te hebben gezeten douchen en naar de lunch. Daarna weer terug naar het hotel, dus weer de berg af over drukke smalle weggetjes waar je net langs elkaar kunt maar de scooters toch overal tussen door schieten. Onvoorstelbaar dat je hier niet regelmatig ongelukken ziet. Onderweg nog " even" een shopje in om een datakaartje te kopen zodat we weer de hele dag Wifi hebben. Bij het hotel aangekomen gingen enkele lekker ff relaxen en de rest op pad met de gids op pad voor een stadswandeling in de omgeving van het hotel. Er staan heel veel oude gebouwen die door Nederlandse architecten zijn gemaakt. Terug in het hotel toch maar even naar de bar en toen de koffer ingepakt want die moest om 19.00 uur voor de deur staan. De koffers gaan met de bus en wij morgen met de trein van Bandung naar Kroya.. Daarna met Marsha en Rob naar een ander restaurant dat hoog in de tripadvisor staat. Een erg mooi restaurant waar we boven hebben gezeten omdat dat volgens het personeel de mooiste plaatsen waren. Ook hier weer live muziek maar niet zo hard als bij het vorige restaurant. Na het eten kwamen we er achter dat er een schitterende tropische tuin met vijvers en prieeltjes achter lag waar je ook kom eten, beetje jammer dus. Bij het terugwandelen nog kennisgemaakt met een rat die over onze voeten heen en weer schoot.