11 augustus, van Wanasobo naar Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu 11 augustus, van Wanasobo naar Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van anja oetelaar - WaarBenJij.nu

11 augustus, van Wanasobo naar Jogjakarta

Door: anja

Blijf op de hoogte en volg anja

11 Augustus 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Om 6.30 uur zaten we met z'n allen fris en fruitig in de bus. Nou ja de meesten hadden niet zo geweldig geslapen vanwege het verkeer, de kikkers en de Iman. We gaan eerst met een kleiner busje naar het vulkanisch complex Dieng. Hier zijn de oudste Hindu tempels op Java. Daarna naar het Dieng Plateau op 2000 meter. Uit de krater komen dikke zwavelwolken en een rotte eierlucht waardoor je erg graag zo wil staan dat de wind in je rug is zodat je niet zo'n plezier van de lucht hebt. Daarna na het restaurant voor de lunch vlak bij de Borobudur. Na de lunch de hoek om en daar is de ingang van van de Borobudur. We krijgen een gids, flesjes water en indien blote benen boven de knie, een doek omgeknoopt. We lopen door het park en krijgen al wat uitleg over planten en bomen en over de geschiedenis van de Borobudur. Op verschillende plekken ook al foto's kunnen maken op een afstand. Tien de eerste ring gelopen met de nodige uitleg en het verhaal van de geboorte van Buddha. Ring voor ringjog gaan we omhoog en komen bij de stupas uit waar we naar wat uitleg zelf verder konden kijken. Wat een imposant bouwwerk je raakt niet uitgekeken. Het was er ook niet zo heel druk zodat je toch ook nog foto's kom maken zonder mensen erop. Daarna op naar Jogjakarta, inchecken, douchen en naar de bar voor een bintang. Daarna op weg naar een restaurant uit de tripadvisor lijst. Marsha en Rob gaan mee. Helaas is het restaurant vol dus gereserveerd voor morgen en op naar de volgende een stukje verder in de straat.